Jaarevent 2026
Locatie: Van der Valk in Lent
Startdatum: 25 juni 2026, 9:00
Einddatum: 25 juni 2026, 17:00
Voor wie: Partners & vrienden
Op donderdag 25 juni 2026 is het weer zover: het jaarevent van 'Wij zijn groen, gezond en in beweging' (GGIB) Nijmegen! Een moment om samen terug te blikken op wat we hebben bereikt, maar vooral om vooruit te kijken: hoe werken we de komende jaren verder aan een gezond Nijmegen?
Toekomst & samenwerking
Met GGIB zetten we ons samen met partners en vrienden in voor een gezonde stad. Tijdens dit jaarevent staat de toekomst centraal. Hoe kunnen we onze samenwerking op thema's versterken en nog meer van het netwerk maken? Waar willen we samen op inzetten? En wat is daarvoor nodig?
Inspiratie & interactie
Het programma bestaat uit een combinatie van inspiratie en interactie. In de ochtend openen we met een aantal bestuurders over de kracht van het netwerk, hoe maken we impact en de toekomstige samenwerkingen.
Daarna volgt een inspirerende keynote van Suzanne Potjer over hoe we met alle partners van de gemeente, zorg en welzijn, onderwijs en private partijen optimaal kunnen samenwerken in ons netwerk aan moeilijke vraagstukken.
Suzanne heeft een nieuw boek uitgebracht 'De polder is dood. Leve de polder!' over een zoektocht die velen bezighoudt. Komen we er nog wel uit met elkaar? Haar antwoord is een volmondig 'ja', maar niet zoals we gewend zijn. Het boek brengt de stemmen en inzichten samen van tientallen vernieuwers (van bestuurders tot burgerinitiatiefnemers), die laten zien hoe een nieuwe, vitale samenwerkingscultuur in de praktijk opbloeit.
Pitches
Dan is het tijd om zelf aan de slag via de open space methode. Tijdens het jaarevent worden verschillende ideeën en projecten uit ons netwerk gepitcht, allemaal passend binnen onze thema’s. Een overzicht van onderwerpen waarover o.a. wordt gepitchd:
- gezond ouder worden
- gezonde en duurzame voeding
- smartphone vrij, hoe doen we dat?
- doelgroep 12-18 in beweging
- beschermen tegen UV
- groen in kwetbare wijken
- verkenning sturen op leven
- Vitalilteit
Als deelnemer kies je zelf bij welk idee of onderwerp je aansluit, op basis van waar jij energie van krijgt en iets in kunt betekenen. Zo ontstaan er ter plekke werkgroepen en worden er vanuit gezamenlijke energie concrete acties bepaald. Op die manier bouwen we samen aan initiatieven uit ons netwerk, met mensen die er ook echt aan willen bijdragen.
Programma
09.00 Inloop
09.30 Bestuurders aan het woord
10.00 Keynote Suzanne Potjer
11.00 Goede doelen over Vitaliteitsmaand
11.30 Luister naar de pitches
12.00 Lunch
12.45 Denk- en werksessie met pitchhouders ronde 1
14.30 Denk- en werksessie met pitchhouders ronde 2
15.30 Plenaire terugkoppeling, hoe gaan we door?
16.30 Netwerken
Aanmelden
Graag inschrijven via het aanmeldformulier.